poniedziałek, 7 maja 2012

Grillowane szparagi z cukinią

Szparagi to bogactwo wielu cennych składników odżywczych.  Warzywa te zawierają znaczne ilości kwasu foliowego, to także źródło przeciwutleniaczy chroniących organizm przed wolnymi rodnikami m.in.: witaminy C, witaminy E, β-karotenu. Warzywa te zawierają również niewielkie ilości witamin z grupy B (witaminę B1 i B2). Spożywając szparagi, dostarczymy do naszego organizmu również cennych składników mineralnych: wapnia, fosforu, magnezu, potasu, sodu oraz niewielkich ilości żelaza. Dodatkowo składniki te wykazują korzystne działanie na skórę."


Zostałam przekonana, ktoś jeszcze?


Ponieważ szparagi są cenione nie tylko ze względu na bogactwo witamin i smaku a przede wszystkim lekkostrawność, postanowiłam zaserwować je dziś na kolację. Przyznam się, że jadłam je po raz pierwszy  więc mogę nie być obiektywna, ale mi smakowały. Ciekawe czy Komuś także przypadną do gustu?

Potrzebuję:
szparagi ( ilość zależna od pojemności żołądków domowników)
4 ząbki czosnku
pół średniej cukinii
sok z całej cytryny
2 łyżeczki oliwy z oliwek

opcjonalnie:
 1) sos francuski
2) bułka tarta prażona na maśle

dekoracja:
plasterki cytryny
pestki dyni
żurawina


Co dalej?
Do niewielkiej miski wycisnęłam sok z całej cytryny, dodałam oliwę z oliwek oraz zmiażdżony czosnek, wymieszałam wszystkie składniki ze sobą, odstawiłam na chwilę. W tym czasie umyłam szparagi ( usunęłam końce) i cukinię, którą następnie pokroiłam w plastry. Szparagi moczyłam w przygotowanej wcześniej marynacie przez około 5 minut, następnie wszystkie warzywa ułożyłam na rozgrzanym wcześniej grillu. Podczas grillowania polewałam od czasu do czasu szparagi pozostałą marynatą.
Czas grillowania : 10 minut, grill elektryczny, stopień 2. 


Podałam na dwa sposoby : dla mnie z ulubionym sosem francuskim 




  a dla Mężczyzny z prażoną bułką tartą.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz